Modele

FRACTAL – PEUGEOT i-Cockpit® wzbogacony o wymiar dźwiękowy

02/09/2015. Kategoria: Modele

Zaprezentowany po raz pierwszy w concept carze SR1 w 2010 r., PEUGEOT i-Cockpit® zdobył już ponad 1,8 miliona klientów od momentu wprowadzenia go na rynek w modelu 208 w 2012 r. Dzięki innowacyjnej ergonomii ta unikalna koncepcja miejsca kierowcy umożliwia intuicyjne prowadzenie pojazdu i potęguje przyjemność odczuwaną za kierownicą. PEUGEOT FRACTAL, elektryczne miejskie coupé, jest samochodem studyjnym badającym nowe możliwości PEUGEOT i-Cocpkit® i odwołującym się do dodatkowego zmysłu. Po wzroku, z myślą o którym zaprojektowano wyświetlacz head-up display, i dotyku, który potrzebny jest przy kompaktowej kierownicy i ekranie dotykowym, auto stymuluje również zmysł słuchu, co do tej pory w świecie samochodów nie miało miejsca. Percepcja informacji dźwiękowych wzbogaca doświadczenia z jazdy. PEUGEOT FRACTAL posiada również charakterystyczny sygnał dźwiękowy zaprojektowany przez projektanta dźwięków Amona Tobina. Można go usłyszeć po otwarciu drzwi, odblokowywanych za pomocą zegarka na ręku kierowcy. Prowadzenie elektrycznego coupé staje się unikalnym doświadczeniem i źródłem bogatych doznań.

PEUGEOT FRACTAL, elektryczne miejskie coupé, jest samochodem studyjnym badającym nowe możliwości rozwoju PEUGEOT i-Cocpkit® i odwołującym się oprócz wzroku i dotyku również do dodatkowego zmysłu, jakim jest słuch. Prowadzenie samochodu jest jeszcze bardziej instynktowne i staje się niezwykłym doświadczeniem.

StelLab , ośrodek badawczy Grupy PSA Peugeot Citroën, opracował innowacyjny system akustyczny 9.1.2. Łączy on wysokiej klasy system 9.1 z głośnikami infradźwiękowymi wbudowanymi w oparcie każdego siedzenia.

System akustyczny 9.1.2 wzbogacający informacje o warstwę dźwiękową sprawia, że prowadzenie staje się jeszcze bardziej instynktowne. Dodatkowy komponent PEUGEOT i-Cockpit® nadaje odbiorowi przestrzennego i dynamicznego wymiaru.

PEUGEOT FRACTAL posiada swój własny, charakterystyczny sygnał dźwiękowy emitowany na zewnątrz i w środku. Po raz pierwszy powstał on we współpracy z projektantem dźwięków, Amonem Tobinem. W mieście samochód może dostosowywać się do dźwięków pochodzących z otoczenia.