Jeśli chcesz otrzymywać od Peugeot Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Peugeot Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj .

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Peugeot Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Marka

Nowe rozwiązania technologiczne zwiększające zasięg PEUGEOT e-208 i e-2008

08/12/2021. Kategoria: Marka

Do 25 km i 8% dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, a w rzeczywistej eksploatacji jeszcze więcej, to bilans zmian technologicznych, które zostaną wprowadzone od początku 2022 roku w nowych PEUGEOT 208 oraz 2008 z napędem w 100% elektrycznym.

Wprowadzone jednocześnie do sprzedaży w końcu 2019 roku, PEUGEOT e-208 i PEUGEOT e-2008 z 100% elektrycznym napędem, odniosły ogromny sukces rynkowy, a ich produkcja przekroczyła 90 000 samochodów. Potwierdza to słuszność strategii elektryfikacji gamy marki PEUGEOT.

 

W obu pojazdach zbudowanych na platformie eCMP (Common Modular Platform), wyposażonych w akumulator 50 kWh i silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) osiągający moment 260 Nm, wprowadzane są zmiany technologiczne mające na celu zapewnienie użytkownikom większego zasięgu.

 

Optymalizacja doboru opon i przejście na klasę „A+” to pierwsza ze zmian, dzięki której zmniejszają się opory toczenia. Dotyczą kół 16-calowych w PEUGEOT e-208 i kół 17-calowych w PEUGEOT e-2008.

 

Oprócz tego wprowadzono zmiany w podzespołach mechanicznych – zastosowano nowe przełożenie przekładni redukcyjnej, które optymalizuje zasięg w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.

 

Kolejną innowacją jest nowa pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą, która pozwala na uzyskanie optymalnej skuteczności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji.
Informacje przesyłane przez czujnik umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie funkcją recyrkulacji powietrza w kabinie, a w konsekwencji zaoszczędzenie energii zgromadzonej w akumulatorze w fazach podnoszenia i utrzymywania temperatury we wnętrzu samochodu. Skuteczność tej modyfikacji daje się odczuć zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych.